Brev:
Vil kun spise hvis hun må selv
10. december 2009
Alder:
9 mdr.
Vil kun spise hvis hun må selv
Hej Helen.
Så er jeg tilbage igen ang Medine som nu er 9 mdr, nu har vi fået hende til at sove i egen seng, med begge tremmesider på, jeg er stoppet med at amme, og far putter. det går fint, hun får 3 flasker med 150 ml, en ved putning, en omkring kl 24 og igen omkring kl 05. Men hun får også om dagen 1-2 flasker i forbindelse med putning, ellers er det umuligt at putte med mindre man går med hende. Jeg har skåret det ned så det kun er 90 ml om dagen - så altså mellem 90-180ml i dagtimerne. Men tænker at flaskerne helt skal væk om dagen? hvor mange flasker skal hun have?
Hun virker nemlig ikke specielt sulten, og så vil hun rigtig gerne spise selv - med fingrene, men der ryger bare ikke så meget i maven på den måde, og hun snøre munden sammen, efter et par bidder/skeer, for så vil hun selv, hvordan kan jeg hjælpe/lære hende bedst med at spise selv?
Hun sidder altid med noget i hånden, for ellers kan jeg slet ikke får lov at give hende ske. hun øver og øver med pincetgrebet, og er ved at lære det, men det smutter inden hun får det i munden, og skælder hun ud. Hun er meget selvstændigt, og hun vil mere end hun kan. Hun kravler nu og er aktiv dagen lang så hun har jo brug for energi.
Desuden er det heller ikke altid hun vil sove om dagen, nogen dage er hun begyndt kun at sove en gang som regel 1 ½ time, og så 11 timers nattesøvn, er det nok for hende?
Hilsen Christina